Technologie zvyšuje výkon procesoru při zpracování obrazu.. Ale proč někdo zpracovává obraz přes procesor, když je k mání grafická karta s mnohonásobně vyšším výkonem. (a oproti 8000 USD i mnohem levnější) Nebo to má nějaký důvod?
Odpovědět0 0
Zpracování videa pomocí grafiky je fajn, prochází zlepšováním kvality výstupu atd., ale není to ještě ono. Ještě v nedávné době se objevovaly artefakty v obrazu poměrně často i nějaká ta neostrost obrazu. Hodně se to zlepšilo, ale ještě to není stoprocentní. Navíc to má i druhou stránku, kdy "enkoder grafiky" podporuje konkrétní parametry (profil, level, HDR atd.) a dá se říct, že z tohoto pohledu velmi rychle zastarává.
Odpovědět0 0
Takže procesor to spočítá pomaleji, ale přesněji? Chápu to správně?
Odpovědět0 0
Ono to není takto jednoduché. I když ženeš encoding videa přes HW grafiky, tak do jisté míry a na určité operace stejně využívá CPU (= procesorový výkon musí stačit na krmení HW enkoderů grafik(y), plus na další operace). Logicky je tedy HW potenciál podstatně větší, ale záleží, který kodek použiješ. Zjednoduším to na běžně používané kodeky. Např. h264 má v podstatě uzavřené specifikace a dá se říct, že zde jsou chyby v podstatě eliminovány (z pohledu zpracování skrze HW encoder GPU). Např. u h265 to tvrdit úplně nelze, protože dodnes dostává něco jako rozšíření specifikací, zjednodušeně řečeno verze XY dostala rozšíření pro hloubku barev 10bit a HDR a chvíli trvá, než se to pořeší na straně SW (říkejme tomu ovladače, ať je to jednodušší, leč je to velmi nepřesné). Až to pachatelé "ovladačů" poladí, bude výstup stejně čistý jako při enkodování přes CPU. Nicméně to nemalou chvíli trvá, naopak další rozšíření na sebe nenechá dlouho čekat a tak pokud chceš používat neustále nové rozšíření (lepší algoritmy, vyšší hloubku barev - aktuálně 12bit, nebo vyšší specifikaci HDR atd.), tak jsi vlastně v neustálém očekávání :) nebo tvůj přechod na novější rozšíření trvá nějakou dobu. Grafiky nejsou osazeny čipem/obvodem podporující specifikace, které byly definovány po jejich vydání. V některých případech ani specifikace vydané před jejich vydáním. Jinými slovy, není to tak, že by grafika spočítala něco špatně, ale výše popsané problémy/chyby jdou za podporou výrobců (SW).
V praxi to znamená, že pokud se rozhodneš pro videa s konkrétními specifikacemi (profil, level, "X" bit, HDR...) a víš, že nějakou dobu na tom setrváš a je dořešena podpora (SW), tak je to v pohodě. Ale pokud přijde za rok nápad, že chceš přejít na novější specifikace, jdeš nakoupit nové grafiky a samozřejmě musí být připravena podpora. HW podpora v popisu grafik neznamená, že výstup v praxi bude čistý. Pokud to ženeš přes CPU, tak se tímto nemusíš zabývat. Byť je to o několik řádů pomalejší, máš jistotu v čistotě výstupu i u "včera vydané specifikace".
Odpovědět1 0
Aha takhle. Velice děkuji za zevrubnou přednášku. (Ne, to není ironie, prostě mě to zajímalo.) Já se s podobnými stroji setkal buď v úloze spíš vědeckých výpočtů nebo virtualizace. (podobnými, tedy spíš různé blade servery a podobně)
Odpovědět0 0
Nemáš vůbec zač.
Odpovědět0 0